Activitats

Desembre 2023
L M X J V S D
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Col·laboració

collabora

Audiovisuals

Properes activitats

17 Des 2023;
07:00AM -
Roca Corbatera 1.163 m Serra del Montsant (Priorat)
17 Des 2023;
07:00AM - 05:00PM
50è Pessebre de muntanya al cim del Roc del Migdia 1.153 m
17 Des 2023;
09:00AM - 02:00PM
El Puig de l’Àliga (Olèrdola) Pessebre 2023
17 Des 2023;
09:00AM - 02:00PM
Santuari de Foix (Torrelles de Foix)
28 Gen 2024;
08:00AM - 02:00PM
La Tossa Grossa de Montferri (Montferri)

patinetXiaomi

moxilla18Lcolors

Bner CAMINADESinfo

Clariana i el seu entorn (Castellet i la Gornal)

 
Diumenge 26 Febrer 2023, 08:00 - 14:00

Organitza:  Grup Anem a Caminar (Els Monjos)
Guiada per:  Toni Inglada
Lloc de sortida:  Aparcament del mercat municipal dels Monjos
Hora de sortida:  8:00 h
Hora prevista arribada:  14:00 h
Transport:  Cotxes particulars
Dificultat:  Mitjana/fàcil

Descripció:

clariana01El terme municipal de Castellet i la Gornal, amb una extensió de 47,5 quilòmetres quadrats, limita amb onze municipis més de l'Alt i Baix Penedès i del Garraf.
En el seu ric i ampli patrimoni natural, cultural i arquitectònic, voldríem destacar en aquesta ocasió el petit i antic nucli de Clariana, el qual es troba envoltat de boscos i terres de conreu. En arribar al poble, sorprèn trobar-se amb un edifici tan peculiar com és la seva vistosa església dedicada a la Mare de Déu de Montserrat, protegida com a bé cultural d'interès local. És un edifici d'aspecte singular amb una cúpula d'aspecte orientalista i un campanar de planta hexagonal, construït amb elements de formigó i maó vist. En són elements remarcables, a la part exterior, el cimbori i el campanar, ambdós hexagonals, i a l'interior la utilització d'arcs el·líptics i de voltes hiperbòliques. El temple es va construir en substitució de clariana02l'anterior capella de Sant Jaume, destruïda en temps de la guerra civil espanyola. L'obra va ser iniciada a l'any 1968 i es va consagrar el 27 de maig del 1973. El nostre punt previst per esmorzar serà en el mateix poble de Clariana, on podrem visitar l'exterior de la seva atractiva església.
La nostra caminada descriurà una volta circular en sentit horari, passant per forces zones boscoses que alternen camins més amplis amb estrets i frondosos corriols. En el nostre recorregut, entre d'altres punts d'interès, podem destacar el Bosc del Gaspar, el Bosc del Lluc, el Fondo del Blai, el Fondo del Viló, la carena de Valldemar, el Bosc de Cal Villano i el preciós Fondo Blau.
Bona excursió a tothom!!

pdf 

 

Fotografies de grup:

grup02

 

grup01

 

Fotografies de la caminada:

Montse Cubelles

 

Fotografies de la preparació:

Joan Segura

 

Punt d'inici de la caminada a les 8:45 h.

Ubucacio

 

Notes:

  • Atenent les peticions de diferents persones participants en les sortides del GAC, agrairem no portar gossos en les nostres caminades. Entenem el valor que és dona a la companyia d'un animal al qual tens estima, però això no ha de ser un condicionant respecte a les persones que els pugui ocasionar molèstia o angoixa, per tan, reiterem la petició sobre el ja exposat. Moltes gràcies per la vostra comprensió i col·laboració.
  • Caminada circular gratuïta i oberta a tothom
  • Cal portar
    • Beguda i esmorzar.
    • Calçat adequat per muntanya
    • Es recomana portar pals
  • Grup de Whatsapp: Degut a l'entrada d'alguna que altre persona amb telefons d'altres paisos, tot i no saber-ne el varitable motiu, hem decidit cancel·lar l'enllaç d'invitació. Si alguna persona està interessada en entrar al grup, que es posi en contacte amb els administradors o envii un correu a caminades info @ gmail .com (sense els espais).
  • Calendari d'activitats pel 2023